4 Haziran 2017 Pazar

POTTERMORE!

Bir "Anlayamazsınız... köpürtmesi" hikayesi anlatmak için buradayım. Bir nesle kitap okumayı öğreten Harry Potter serisini oldu da bitti geçti o devir, şimdi Stranger Things moda! diye düşünüyorsanız yanılıyorsunuz; Türkçe'de bunun seviyesini belirtecek kelime bulunmamakta. Biraz ifade eden belki "fevkaladenin fevkinde" olabilir:) Şaka bir yana; benim de içine dahil olduğum 1985-1995 arası doğumlu nesil Harry Potter evreni ile büyümüştür. Bu sevgiyi ise yetişkinliğine taşımaktan hiç de çekinmemiştir. Yazar J.K. Rowling bunun farkında olsa gerek; 2010'ların başında POTTERMORE internet platformunu kurdu. Orada satılan e-booklarla kimsenin ilgilendiğini düşünmüyorum. Birçokları gibi ben de, Seçmen Şapka'ya maruz kalmak, Patronus büyüsü yapmak ve şeklini öğrenmek, asam tarafından seçilmek, bir de çok lazım olmasa da Ilvermorny evimi öğrenmek amaçlı üye oldum. Ama ne üye olmak... Sanırım dört veya beş ayrı üyelik yaptım. 

hogwarts evleri özellikleri ile ilgili görsel sonucu

İlk üyeliğimi alnımın akıyla kendi adım ve bilgilerimle açsam da sonraki cıvıtmalarım saçmasapan mail adresleri ile oldu. Sorting Hat sekmesine gelip Join your Hogwarts House linkine tıkladığınızda bir test çözmeniz gerekiyor. Bilgi gerektirmeyen, kişisel seçimlerinizi soran bir test bu. Dili biraz ağır, yani özellikle ingiliz ingilizcesine tabi kelimeler ve Harry Potter evrenine ait kelimelerin ingilizcelerini bilemeyebiliyorsunuz. (bilemeyebilememek)

hogwarts evleri özellikleri ile ilgili görsel sonucu

İlk testi yarı anlar şekilde çözdüm. Sonuç; Hupplepuff! Nasıl yani?? Gerçekten bana öylesine uymuyor ki. Asla iyi bir insan olamadım. Aylarca neyse Newt Scamender da Hupplepuff diyerek avundum. Patronusumun bir köpek olması da kalbime merhem olmuştu. 

Ancak merakıma engel olamadım ve testi başka bir maille tekrar üye olarak yeniden çözmeye karar verdim. Bu defa bilmediğim her kelimeyi tek tek çevirdim, özenle yanıtladım. Sonuç? Ravenclaw! Patronusum ise bir Robin. Yine bir memnun olamama, emin olmama. Huplepuff'tan daha uygun olsa da tam olarak beni yansıtmadığında iddialıydım. Ne mi yaptım? Başka bir mail daha alarak yeniden çözdüm. Sorular testi her çözdüğünüzde başka başka geliyor bu arada. Yeniden çözmemle çıkan sonuç? Ravenclaw! Patronusum kedi.

Bitti mi? Bitmedi. 
Son olarak bugün bir mail adresi daha alarak son kez çözmeye karar verdim. Yine sorular başka başkaydı, aynı bilgisayardan çözmedim, başka bina çıkacak şekilde yanıtladım. Sonuç? Ravenclaw:)))) Patronusum bir gelincik. Nihayet inandım. (diyelim)

Benim gibi ikileme düşen Potterhead'ler kendilerini yakın hissettikleri binaların isimlerini birleştiriyormuş. Benimki sanıyorum Raventherin olurdu.

Şimdi sizlerin huzurunda binaların anahtar kelimelerine artı ve eksi koyarak yeniden bir durum değerlendirmesi yapmak isterim. Nihayetinde bu blog bunları özgürce yapabilmek için var:) 

hogwarts houses ile ilgili görsel sonucu
HUPPLEPUFF
Sadık+
Hoşgörülü-
Adil-
Dürüst+

hogwarts houses gryff ile ilgili görsel sonucu
GRYFFINDOR
Cesur-
(?)Şövalye gibi-
Cüretkar-
Gözüpek-

hogwarts houses ile ilgili görsel sonucu
RAVENCLAW
Zeki +
Bilge-
Keskin+
Bireysel+

hogwarts houses ile ilgili görsel sonucu
SLYTHERIN
Kurnaz+
Hırslı+
Becerikli-
Uyanık+

Sonuç: Nongry-ravenpletherin :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder